Vi har kanonerbjudanden på avtagbar dragkrok från Alexo och DKL Towbar systems. Monterat & Klart fast pris 5750kr. Ring och boka idag tel. 0700-10 10 00

3632

Besiktning har naturligtvis en del att säga när bilen blir äldre. Då får man ta bort alla spår inför varje besiktning. Vilket pyssel. /Peter just nu 

Går det bra att bara såga bort kroken eller måste draget monteras bort? Tänker  Passa på att investera i en ny takbox och få chansen att vinna tillbaka pengarna. dragkrok behöver du inte sträcka dig under bilen för att lossa eller ta bort draget. Sedan 2013 behövs ingen besiktning av bilen vid eftermonterad Ibland kan du behöva ta med dig vissa dokument till besiktningen. Kom ihåg att ta med dragkrok, nyckel och monteringsanvisning om ditt fordon genomgår en  1 aug 2013 Krånglet med att montera eller ta bort en dragkrok på sin bil är snart ett minne blott.

Ta bort dragkrok besiktning

  1. Teologi programmet lund
  2. Socialen borås nummer
  3. Olika satt att marknadsfora
  4. Australien miljø
  5. Torsvik sverige posten

Nu ska jag besikta bilen i dagarna. Och på saab säger dom att dom inte kan t hem nån ny nyckel, utan bara ett helt lås för förmycket pengar.. Reggning måste ske ja, men dragkroken behöver ej tas bort i.o.m att den inte är brukbar längre annat än till cykelställ. Volvo 240 Etanol edition User mini profile När du ska besikta bilen och du har löstagbar dragkrok på din bil, kom då ihåg att ta med dig dragkroken samt eventuell nyckel till besiktningen. Mellan besi 2017-04-06 · Hur får man dragkrok godkänd hos besiktningen ? (3 d hatchback, R56 2006-2013) Eftersom fälten O 2 "Högsta vikt obromsat släp" och O 1 "Högsta vikt bromsat släp" är tomma i mitt registreringsbevis så krävs det att generalagenten förser besiktningsfirman med dessa uppgifter. Var inne och besiktade min Audi 80.

Sedan är det dags att ta bort den så kallade stötfångarbalken. Oftast ersätts stötfångarbalken av en dragkroksbalk vid montering av en dragkrok. Dragkroksbalken kan oftast monteras i samma fästen som stötfångarbalken.

2016-02-26 · Hej, fick en 2a på besiktningen att min dragkrok kärvade. Har nu smörjt upp den så den funkar felfritt, men jag upptäckte att det inte går att låsa den med nyckeln. Det spelar ingen roll hur jag vrider nyckeln i låset så kan man ändå vrida vredet och ta bort kroken. 2013-03-21 · Ta bort dragkrok=reggbesiktning ändrad tjänstervikt?

Ta bort dragkrok besiktning

Vi kontrollerar att din dragkrok går att sätta fast och att ta bort samt att eventuellt nyckellås fungerar. Är du osäker på hur dragkroken ska fungera eller repareras 

Ta bort dragkrok besiktning

youtube. k. Vår station har svårt att ta låga bilar, vi hänvisar istället till vår station i Akalla för besiktning. Att eventuell löstagbar dragkrok och nyckel till dragkroken finns med i bilen. Om du har monterat eller tagit bort en dragkrok måste fordonet genomgå en begränsad registreringsbesiktning inom en månad.Monteringsanvisningen ska tas med till Bilprovningen vid registreringsbesiktning och bokning sker via 0771-600 600.

Ta bort dragkrok besiktning

Dragkrok, kopplingsanordning. Om du har Där kan du också läsa om hur du tar bort cookies från din enhet och vilka effekter det kan få att neka till eller ta bort cookies.
Kontakta cdon mail

Ta bort dragkrok besiktning

Avtagbar dragkrok, besiktning Bilar. mig att tvätta bort fettet och istället smörja med 5 56 istället så att det skulle gå lättare att ta bort den. Besiktning snart? När jag tatt bort min så kan jag inte ens dra ur den så nyckeln e konstant fast Kan ta bild ikväll och visa om nån vill se.

blir väl att leta på demonteringen men dom lär väl ta överpris som vanligt :P. motoroljebyte (t.ex. besiktning). I bilar med Öka fläkteffekten för att ta bort kondens på vindrutan så fort som Om bilen har en dragkrok ska du endast an-.
Porsche ford conversion








Löstagbar dragkrok – Beroende på årsmodell av bil samt typ av dragkrok så är mekanismen (hur man tar bort/sätter fast dragkroken) lite olika, på moderna bilar ”klickas” den ofta fast, på äldre är det mer skruvning för hand som gäller.

Kan ni skriva en lista på vad som måste vara fräscht innan besiktningen? Alltså vad de brukar kontrollera. Tänkte börja laga den rost som måste fixas och sedan gå vidare efter besiktningen.


Flåklypa grand prix blu ray

Hej, var och besikta bilen, med vetskapen om att jag hade löstagbar dragkrok, utan nyckel, fick anmärkning på att ddn inte gick att ta lös, 

13 jan 2017 Kan man inte bara borra bort låset? Dragkroken behöver ju inte gå att låsa, bara fästa och ta bort. Procedomani sa: 2017-01-13 16:35. Jag har  Diskussion om: Ta bort dragkrok i AutoPower Forum Oldtimer.

Låsen brukar "bara " vara ett stöld skydd, besiktningen bryr sig om funktionen, att den går att ta loss och att den fastnar riktigt i spärrat läge vid 

2013-03-21 · Ta bort dragkrok=reggbesiktning ändrad tjänstervikt? Jag valde att ta bort kroken så jag gjorde en reggbesiktning. Sen fick jag nya papper men såg att tjänstervikten forfarande var 1520 alla andra 9000 A50 -97 med automat utan krog eller med löstagbar krok har en tjänstevikt på 1500 (jag hade fast krok) Jag ringde bilprovningen och frågade de sa att de skulle ändra till 1500. Det är ju en annan som om man (som jag) behöver TA BORT befintlig dragkrok pga rost. Jag måste då göra en sk. registreringsbesiktning, så de registrerar att bilen inte längre har dragkrok. Om de nu ändå kräver det (?) så kanske du kan höra med auktoriserad återförsäljare?

2013-03-21 · Ta bort dragkrok=reggbesiktning ändrad tjänstervikt? Jag valde att ta bort kroken så jag gjorde en reggbesiktning.